GitHub topics: rimuru-dev
RimuruDev/RimuruDev
RimuruDev Github Profile
Language: JavaScript - Size: 823 KB - Last synced at: 6 days ago - Pushed at: 6 days ago - Stars: 6 - Forks: 1

RimuruDev/Unity-Firebase-RemoteConfig-For-UnityEditor
Unity Firebase Remote Config For Unity Editor - Этот небольшой набор скриптов позволяет в Editor Mode (без запуска Play Mode) принудительно обновлять значения из Firebase Remote Config, игнорируя кеш и не дожидаясь очередного перезапуска Unity или домейн‐релода.
Language: C# - Size: 7.81 KB - Last synced at: 5 days ago - Pushed at: 19 days ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/Unity.AudioClipPlayer
Unity Audio Clip Player A simple editor window for Unity that allows you to load and play multiple audio clips directly from the Unity editor. This tool is helpful for game developers and sound designers who need to quickly preview audio files without the need to run the game or manually assign clips to objects.
Language: C# - Size: 7.81 KB - Last synced at: 22 days ago - Pushed at: 22 days ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/UnitySkipSplashScreen
Remove Unity Splash Screen. This package allows you to quickly and easily remove the Unity splash screen when launching an application. Suitable for developers who want to jump straight to the content of their application without displaying Unity's initial Splash Screen.
Language: C# - Size: 35.2 KB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: 9 months ago - Stars: 34 - Forks: 10

RimuruDev/SceneSwitcher
SceneSwitcher is a handy tool for Unity Editor that allows you to quickly and easily switch between scenes in your project. This solution is especially useful in large Unity projects, where managing multiple scenes can be difficult.
Language: C# - Size: 37.1 KB - Last synced at: 11 days ago - Pushed at: 27 days ago - Stars: 12 - Forks: 2

RimuruDev/Unity_TextLimiter
Репозиторий Unity_TextLimiter содержит скрипты для ограничения количества символов в текстовых компонентах Unity. Эти скрипты предназначены для использования с двумя разными типами текстовых компонентов: стандартным компонентом Text из Unity UI и компонентом TMP_Text от TextMesh Pro.
Language: C# - Size: 6.84 KB - Last synced at: 16 days ago - Pushed at: about 1 year ago - Stars: 3 - Forks: 1

RimuruDev/IndieInject
IndieInject — это легковесный и простой в использовании фреймворк для внедрения зависимостей (DI) в Unity, разработанный специально для небольших проектов и быстрых прототипов. Этот фреймворк идеально подходит для создания игр для платформ, таких как Yandex Games, Poki, Crazy Games, Google Play, Apple Store и Ru Store.
Language: C# - Size: 134 KB - Last synced at: 18 days ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 8 - Forks: 2

RimuruDev/TMPFontReplacer
Unity заменить все шрифты в проекте TextMeshPro. TMP Font Replacer — это мощный инструмент для Unity Editor, предназначенный для автоматизации процесса замены шрифтов в компонентах TextMeshPro на всех префабах в указанной папке проекта. Этот инструмент идеально подходит для разработчиков и дизайнеров, которым необходимо быстро обновить шрифты.
Language: C# - Size: 23.4 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 5 - Forks: 2

nmane23/Unity-FBXSizeViewer
FBX Size Viewer for Unity A simple Unity Editor tool to quickly check the size of all .fbx files in your project.
Size: 1000 Bytes - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: about 2 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-MissingScriptsFinder
Unity Missing Scripts Finder Editor Tool
Language: C# - Size: 11.7 KB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 8 - Forks: 3

RimuruDev/Unity-WEBGL-DeviceTypeDetector
DeviceTypeDetector — это Unity-скрипт, который позволяет разработчикам веб-игр на Unity определять, запускается ли приложение на мобильном устройстве или на ПК. Он также поддерживает работу с симулятором устройств в редакторе Unity, что позволяет тестировать мобильные версии игр прямо в редакторе.
Language: C# - Size: 9.77 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 11 - Forks: 1

RimuruDev/Unity-JsonSaveLoadService
🐈JsonSaveLoadService is a flexible and powerful service designed for saving and loading data in Unity applications. It supports various data types including primitives, custom objects, and collections like Dictionary, HashSet, List, Queue, and Stack. This service ensures cross-platform compatibility (PC, Android, Web) and includes functionality fo
Language: C# - Size: 19.5 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: about 1 year ago - Stars: 4 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-FileDeletionService
Language: C# - Size: 2.93 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 4 months ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-FBXSizeViewer
FBX Size Viewer for Unity A simple Unity Editor tool to quickly check the size of all .fbx files in your project.
Language: C# - Size: 6.84 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ReactiveProperty-Helper
Unity Simple Reactive Property -> For small projects, so as not to import UniRx or R3
Language: C# - Size: 10.7 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-WaitForSecondsCache
This project introduces a caching system for WaitForSeconds in Unity to optimize the creation of identical timers and a debug view for monitoring cached timers in the Unity Editor.
Language: C# - Size: 8.79 KB - Last synced at: 25 days ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-Editor-Hierarchy-2 Fork of truongnguyentungduy/hierarchy-2
Editor extension to improve Unity hierarchy window. Makes the hierarchy more detail, but still clean and easy to organize. Fixed MissingReferenceException: The variable listIcons of HierarchyResources doesn't exist anymore. You probably need to reassign the listIcons variable of the 'HierarchyResources' script in the inspector. UnityEngine.Object.g
Language: C# - Size: 2.79 MB - Last synced at: 3 months ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 8 - Forks: 1

RimuruDev/Unity-PlatformDefineSwitcher
Unity Platform Define Switcher A tool for managing and switching platform-specific scripting defines in Unity.
Language: C# - Size: 10.7 KB - Last synced at: 18 days ago - Pushed at: 4 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ReactivePropertyConverter
ReactivePropertyConverter for ReactiveProperty -> For small projects, so as not to import UniRx or R3.
Language: C# - Size: 9.77 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/CrossPlatformPersistentProgress-SimpleExample
Пример кросс-платформенной сейв системы и работы с данными (прогрессом). Без UniRx или R3 а так же без Zenject (DI). Простой примерчик.
Language: C# - Size: 1.53 MB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/MemoryMonitor-AndroidLib
Mobile Memory Monitor — это первая версия Java-библиотеки для мониторинга оперативной и внутренней/внешней памяти Android-устройств. Эта библиотека предназначена для интеграции с Unity через .aar файл, предоставляя разработчикам простой и удобный API для работы с памятью устройства.
Language: Java - Size: 18.6 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

Rimuru-Dev/Stroke-The-Cute-Cat
💖Stroke The Cute Cat 💖 A small HTML5 game made on Unity for Yandex Games platform.
Language: C# - Size: 351 KB - Last synced at: 3 months ago - Pushed at: 3 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-React-WEBGL-Clicker
React Unity WebGL | Запуск Unity проекта на React + простой обмен данными
Language: ShaderLab - Size: 6.31 MB - Last synced at: 18 days ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 4 - Forks: 0

RimuruDev/Rider-Jetbrains-Russian
Репозиторий для добавления русского словаря в JetBrains Rider. Поддержка проверки орфографии на русском языке.
Size: 490 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 5 - Forks: 0

Rimuru-Dev/Call-To-Durka
💖 Call To Durka 💖 A small HTML5 game made on Unity for Yandex Games platform.
Language: C# - Size: 26.3 MB - Last synced at: 5 months ago - Pushed at: 5 months ago - Stars: 10 - Forks: 0

Rimuru-Dev/Anime-Clicker-Genshin-Chan-Unity2D
💖 Anime Clicker Genshin Chan Unity2D 💖
Language: C# - Size: 34.3 MB - Last synced at: 5 months ago - Pushed at: 5 months ago - Stars: 9 - Forks: 0

Rimuru-Dev/Pixel-Cookies-Of-Destiny
💖 Pixel Cookies Of Destiny 💖 A small HTML5 game made on Unity for Yandex Games platform.
Language: C# - Size: 472 KB - Last synced at: 5 months ago - Pushed at: 5 months ago - Stars: 9 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ColorUtility
ColorUtility is a compact and efficient class designed for working with colors in Unity. It facilitates easy conversion of hexadecimal color codes (in RRGGBB format) to Unity Color objects. This tool is particularly useful when working with color values obtained from external sources, such as web APIs, user interfaces, or text files.
Language: C# - Size: 14.6 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 5 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ReadOnlyAttribute
Когда лень импортировать OdinInspector или NaughtyAttribute, а так же тратить пару минут на написание ReadOnly атрибута, просто скопируй класс, и готово :D
Language: C# - Size: 2.93 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 5 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/StupidProject-MVVM
MVVM
Language: ShaderLab - Size: 1.69 MB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 6 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-PercentDrawer
Percentage Property Drawer for Unity | Draw percentages in the editor | How to display the drop chance in unity
Language: C# - Size: 33.2 KB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 6 - Forks: 0

RimuruDev/MurdersDronesEndlessWay-2D
✨ History and contributions to the Murder Drones Endless Way project ✨
Size: 9.77 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ScenePauseSystem
Unity Scene Pause System предоставляет простой и эффективный способ управлять паузой и возобновлением игрового процесса в сценах Unity. Этот пакет позволяет разработчикам легко приостанавливать и возобновлять игру, управлять объектами, реагирующими на паузу, и обрабатывать различные сценарии паузы.
Language: C# - Size: 10.7 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 7 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-PreprocessorDirectiveTool
Unity Preprocessor Directive Tool — это простой инструмент для редактора Unity, который позволяет добавлять или удалять директивы препроцессора в C# скриптах внутри указанной папки. Это облегчает управление кодом, зависимым от платформы или конфигурации, без необходимости ручного редактирования каждого файла.
Language: C# - Size: 5.86 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 7 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Unity.GameAnalytics.BuildVersionUpdater
Unity GameAnalytics Build Version Updater — это Editor хелпер, который автоматически обновляет версию билда в GameAnalytics Settings.asset перед каждым билдом. Скрипт упрощает процесс управления версиями, гарантируя, что версия билда, указанная в проекте, синхронизируется с конфигурацией GameAnalytics.
Language: C# - Size: 9.77 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 7 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-UIImageScaler
Unity - UI Image Scaler
Language: C# - Size: 6.84 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/MonoSingleton
Потокобезопасный singleton для Unity
Language: C# - Size: 8.79 KB - Last synced at: 18 days ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-WEBGL-LoadAudioStreamingAssets
Language: C# - Size: 4.97 MB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 8 months ago - Stars: 2 - Forks: 1

RimuruDev/Unity-MemoryProfiler-Snapshot-Archiver
Этот инструмент разработан для разработчиков, использующих Unity на macOS, которые сталкиваются с ограничениями дискового пространства, например, на MacBook'ах с небольшим объемом SSD. `Memory Profiler Snapshot Archiver` позволяет архивировать снимки памяти, созданные в Unity Memory Profiler, на внешний диск. Это помогает освобождать место на основ
Language: C# - Size: 7.81 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: 9 months ago - Stars: 3 - Forks: 1

RimuruDev/Unity-MemoryProfiler-MacOS
Перенос снимков Memory Profiler на внешний диск в Unity (macOS)
Size: 3.91 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 9 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-ActionUpdaterService
IActionUpdaterService is a flexible and easy-to-use service for Unity, designed to manage and dispatch update-related actions (FixedUpdate, Update, LateUpdate) outside of MonoBehaviour. It allows for a more modular approach to handling updates, especially useful in projects using dependency injection frameworks like Zenject.
Language: C# - Size: 513 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-EditorFPSDisplay
A Unity Editor extension to display FPS in the Scene view. Unity Editor FPS Display is a simple extension for the Unity Editor that shows the Frames Per Second (FPS) in the Scene view. This tool helps developers monitor and optimize the performance of their editor scripts by providing real-time FPS metrics.
Language: C# - Size: 2.93 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/IndieInject-Installer
Installer for IndieInject
Language: C# - Size: 65.4 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/IndieInject-DevWorkspace
Репозиторий создан для тестировани/исправление/обновления DI фреймворка IndieInject. Рекомендуется использовать по ссылке ниже стабильную версию плагина.
Language: C# - Size: 60.5 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 10 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-BackgroundScaler
BackgroundScaler - это компонент для Unity, предназначенный для автоматического масштабирования фоновых изображений на основе SpriteRenderer. Этот скрипт гарантирует, что фон остается в пределах видимости экрана независимо от его разрешения и формата, будь то 1920x1080, 5000x800 и т.д.
Language: C# - Size: 9.77 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 6 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-TilemapTransparency
Unity Tilemap Transparency - This Unity script allows you to set the transparency of a Tilemap. It's useful for creating effects like faded backgrounds or semi-transparent layers in 2D games.
Language: C# - Size: 3.91 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 11 months ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-GradientShader
Unity Simple Gradient Shader
Language: ShaderLab - Size: 3.91 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 11 months ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-TilemapMaterialSetter
A Unity Editor tool for automatically setting materials for all TilemapRenderers in specified scenes.
Language: C# - Size: 10.7 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: 11 months ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/ScriptTemplates-Mirror 📦
Made a repository for easy retrieval of script templates for Mirror.
Size: 14.6 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-SerializableDictionary
Unity - Serializable Dictionary
Language: C# - Size: 11.7 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-Curtain
The Curtain system in Unity is a robust and versatile tool designed to manage transitions and loading screens across your games or applications. It serves as a 'curtain', hiding the scene changes or loading processes that happen in the background, providing a seamless experience for the player.
Language: C# - Size: 1.89 MB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 4 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-HangmanGameEditorWindow
Hangman for Unity Editor - A simple "Hangman" game developed for the Unity Editor. The player must guess the given word by choosing letters. The player has a limited number of attempts to guess the word before the game ends.
Language: C# - Size: 12.7 KB - Last synced at: 16 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 2 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-NullCheckExtensions
Null Check Extension for Fluent Interfaces - Это расширение для C# предназначено для упрощения работы с объектами, которые могут быть null. Оно добавляет метод IfNotNull, который выполняет указанное действие на объекте, если он не null, и выводит предупреждение в консоль, если объект является null.
Language: C# - Size: 10.7 KB - Last synced at: about 2 months ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-SceneRenameOrder-Editor
Scene Rename Order Editor позволяет гейм-дизайнеру установить порядок сцен в Unity, задать пользовательский шаблон для имен сцен, и переименовать их соответственно. Этот инструмент упрощает управление множеством сцен и может быть полезен в больших проектах.
Language: C# - Size: 7.81 KB - Last synced at: 14 days ago - Pushed at: 12 months ago - Stars: 1 - Forks: 0

RimuruDev/Skin-Shop-Mechanics-Unity
Language: C# - Size: 6.11 MB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 4 - Forks: 0

RimuruDev/CustomProjectBuilder
💖Unity Build and Run + Enter Play Mode💖Custom Build and Run is a Unity editor extension designed to streamline the testing and development process of multiplayer games using Unity and Nakama Server.
Language: C# - Size: 25.4 KB - Last synced at: about 1 month ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/ScriptFinder
ScriptFinder - ScriptFinder — это утилита для Unity Editor, разработанная RimuruDev. Она позволяет разработчикам Unity быстро подсчитывать количество скриптов в определенной папке или по всему проекту. Это особенно полезно для крупных проектов, где нужно отследить объем кода или просто организовать ресурсы.
Language: C# - Size: 12.7 KB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 4 - Forks: 0

RimuruDev/WalkingGame Fork of AlexScience/walkingGame
Игра "Ходьба по карте" — это консольная игра, написанная на C# с использованием .NET 7. В игре участвуют несколько игроков, которые по очереди бросают кости и перемещаются по карте. Если игрок наступает на ловушку, он отступает назад, если нет — продвигается вперед. Цель игры — достичь конца карты. Побеждает игрок, который первым достигает финиша.
Language: C# - Size: 263 KB - Last synced at: over 1 year ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 0 - Forks: 0

RimuruDev/Unity-TicTacToeEditorWindow
Welcome to the Tic Tac Toe game designed for the Unity Editor, created by RimuruDev. This simple yet fun editor extension allows you to play the classic Tic Tac Toe game right within Unity!
Language: C# - Size: 19.5 KB - Last synced at: 20 days ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 3 - Forks: 0

RimuruDev/HeroStateMachineExample
FSM Pattern for Unity - Hero State Machine Example
Language: C# - Size: 42 KB - Last synced at: 24 days ago - Pushed at: almost 2 years ago - Stars: 4 - Forks: 0

Rimuru-Dev/Gold-Calculator-WarspearOnline
💖Calculator for Warspear Online. Convert gold to rubles and vice versa. Calculator for Warspear Online. Converting gold to rubles and vice versa. 💖 #rimurudev
Language: C# - Size: 4.67 MB - Last synced at: over 1 year ago - Pushed at: over 1 year ago - Stars: 6 - Forks: 2

RimuruDev/UnityScriptDefaultTemplates
Unity Script Default Templates Assets
Size: 9.77 KB - Last synced at: 17 days ago - Pushed at: almost 2 years ago - Stars: 5 - Forks: 0

RimuruDev/TheRat-MobileAdventure Fork of YUJECK/TheRat
En: The project is a fork of the game from YUJEK. In this project, I will make a code review and try to transfer the project to a mobile device. Ru: Проект является форком игры от инди-разработчика YUJEK. В этом проекте я проведу рефакторинг кода и попытаюсь портировать проект на мобильное устройство. #rimurudev
Language: C# - Size: 7.07 MB - Last synced at: about 2 years ago - Pushed at: about 2 years ago - Stars: 2 - Forks: 0
